ویو کردن مو

ویو کردن مو به عمل حجم دادن و موج دار کردن مو که باعث درشت شدن ساقه مو می شود گویند.

اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چگونه میتوان این عمل را انجام داد؟

با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی هر روزه موجی از محصولات کاربردی و جدید و متنوع تولید و عرضه می شوند.

لوازم برقی آرایشی جزء این دسته از محصولات هستند که هر روزه انواع مختلفی از آن وارد بازار می شود و می تواند زیبایی و جذابیت ظاهری افراد را چند برابر کند.

این روزها در سالن های زیبایی برای ویو کردن مو از ادوات و لوازمی استفاده میشود.

مانند: سشوار، بابلیس ، اتو مو، موبرهای برقی، اصلاح صورت برقی، دستگاه های ویو مو…. یکی از انواع لوازم برقی آرایشی دستگاه ویو مو است.

دستگاه ویو با داشتن صفحه هایی که شیارهایی با اندازه های مختلف در آن کار گذاشته شده است به داشتن موهای حالت دار و موج دار کمک می کند.

روش صحیح ویو کردن و اشتباه ویو کردن 

برای آماده سازی موها سعی می‌کنیم دو سانت اول ریشه مو را ویو کنیم، اما گاهاً پیش می آید نیاز باشد که کل موها ویو شود اما ویو باید سطحی باشد.

اولین نکته برای ویو کردن مو

نکته اول: حتما خط جداکردن مو ها باید صاف باشد به دلیل این که دستگاهمان را زمانی که قرار میدهیم دقیقا به ریشه سر اصابت کند و اگر این خط انحنایی داشته باشد یکسری از موها، از ریشه ها ویو میشود و یکسری ویو نمیشود پس خط جداکننده حتما باید صاف باشد. 

دومین نکته: قسمتی از مو را که جدا میکنیم برای ویو زیاد نباید تیکه موهایتان عمیق باشد. پس یک لایه نازکی از مو را روی ویو کردن در نظر بگیرید.

نکته سوم: طول مویی که جدا میکنیم نباید از دستگاهتان بیشتر باشد که از دو طرف دستگاه بیرون بزند. این ها نکاتی است که برای جداکردن مو باید در نظر بگیرید

برای دیدن مدلهای جدید ویو کردن مو میتوانید به وبسایت قید شده مراجعه کنید

اشتباهات رایج در ویو کردن   

اولین اشتباه این است که برخی : موها را شل نگه میدارند و داخل دستگاه ویو میزارند. وقتی مو شل باشد و داخل دستگاه قرار گیرد و ویو شود همین شل شدن باعث میشود درست ویو نشود و رده های خیلی ضخیمی ایجاد کند.

پس مهمترین نکته در ویو کردن این است که شما کاملا مو را بکشید این کشش حتی یک مقدار باید باشد که پوست سر مشتری فقط یک مقدار کشیده شود، پس مو کاملا در حالت کشش باشد.

نکته دوم: برخی هم مو را در حالت جمع داخل دستگاه ویو میگذارند امااشتباه هست. مو وقتی داخل دستگاه قرارمیگیرد باید در نهایت باز بودن خودش قرار گیرد

نکته سوم: برخی  دستگاه را خیلی باز و بسته میکنند یعنی وقتی ویو میکنند صدا تولید میشود که اشتباه است.

ویو کردن صحیح مثل اتو کردن است یعی دستگاه فقط اپسیلونی باز و بسته شود، مو را در نهایت بازی و آروم به سمت پایین موها حرکت دهید.

سه  نکته مهم   

اولین نکته:   

ویو کردن مو

اگر موی مشتریتان دمیج بود ویو در روی نقاطی که دمیج است باید حداقل فشار را داشته باشد، یعنی موهایی که دمیج شدن خودشان شاخی هستند و می آیند به سمت بالا، اگر ویو روی این موهای دمیج شده قرار گیرد آن قسمت شاخی مو را دو برابر میکند و موهایتان را دمیج تر و بدتر میکند و اگر دیدید دمیج خیلی زیاد است آن نقطه را ویو نکنید.

دومین نکته پف ریشه است   

شما میتوانید با ویو کردن هم به ریشه موهایتان پف دهید. یک لایه را میگیرید دستگاه ویو را میزارید و یک مقدار دستگاه را میچرخانید این چرخاندن باعث میشود که یک پف ریشه در ریشه موهیتان داشته باشید. و نکته بعدی برای پف ریشه این است که وقتی میخواهید ریشه را ویو کنید مو ها را به سمت پایین نگه ندارید، هرچه موها را به سمت بالا نگه دارید و ویو کنید، موهایتان در قسمت ریشه پف دار تر میشود. 

و یکی از اشتباهات رایجی   

ویو را روی ویو انجام میدهند که استادان شینیون اصطلاحا میگویند که ویو رو ویو مرگ مو است، یعنی این که وقتی یک نقطه از مو را ویو کردیم مجداد دستگارو بزاریم و ویو کنیم موهایمان فوق دمیج میشود، پس شما فقط یک بار اجازه دارین مو را ویو کنید.

بیشتر بخوانید

مزایا و معایب بهترین رنگ و لایت

آیا برای شما هم سوال است که کرم پودر دائم یا بی بی گلو چیست؟

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4]

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

09912001204