انتخاب-رنگ-مو-متناسب-با-رنگ-پوست

انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست

اگر اخیراً به آینه نگاه کرده اید و در انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست دچار تردید شده اید و فکر می کنید فرسوده یا شکسته شده اید یا موهای خاکستری زیادی دارید که چهره شما را کسل کننده نشان می دهد، زمان آن رسیده است که دوباره رنگ موی خود را بررسی کنید.

به جای انتخاب کورکورانه رنگی که دوست دارید، مطمئن شوید که با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشد و یا به اصطلاح به پوست شما بیاید.

به سرعت رنگ پوست خود را مشخص کنید سپس بفهمید که تون رنگ پوست شما چیست، یاد بگیرید که چه رنگ موهایی به پوست شما می آید.

رنگ مو متناسب با رنگ پوست و چهره باعث برجسته شدن ظاهر شما و سر زندگی دوباره شما می شود. در این نوشته سعی داریم آموزش دهیم که چگونه رنگ موی متناسب با رنگ پوست و چهره خود انتخاب کنید.

بررسی رنگ پوست 

1- تیرگی پوست خود را در نظر بگیرید.

 به طور کلی ، تیرگی پوست شما به احتمال زیاد تیرگی کم ، متوسط ، زیتونی یا تیره است. دانستن رنگ پوست باعث می شود در انتخاب رنگ مو متناسب با چهره خود بسیار موفق عمل کنید. فهمیدن تیرگی پوست عامل بسیار مهمی در انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست یا چهره شما می باشد.

انتخاب-رنگ-مو-متناسب-با-رنگ-پوست

2- رنگ پوست خود را پیدا کنید.

 صرف نظر از تیرگی پوست ، باید تعیین کنید که ته رنگ پوست شما چیست: گرم ، خنک یا خنثی. پیراهن سفید بپوشید و جلوی آینه بایستید. در صورت امکان در نور طبیعی یا چراغ های رشته ای روشن بایستید. به رگهای زیر مچ دست خود نگاه کنید تا قسمت زیرین آن مشخص شود. اگر رگها عمدتاً به رنگ بنفش آبی و آبی هستند ، ته رنگهای سردی دارید. اگر آنها عمدتاً سبز هستند ، ته ته رنگ گرم دارید و اگر مخلوطی بین این دو باشد ، ته تون رنگی خنثی دارید. اینکه بدانید پوستتان چه رنگی است به شما در انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ چهره شما کمک شایانی می کند.

3- به ته رنگ پوست خود فکر کنید.

 اگر در تعیین ته رنگ پوست خود مشکل دارید ، چند ساده از خود بپرسید. با طلا بهتر به نظر می رسید یا نقره؟ اگر طلا هستید ، ته رنگ گرم دارید. اگر نقره ای باشد ، زیر و بم سردی دارید. چشم های شما چه رنگی است؟ اگر آنها سبز ، قهوه ای یا فندقی باشند ، ته رنگ گرم دارید. اگر چشمان آبی ، خاکستری یا سبز داشته باشید ، احتمالاً ته رنگی سرد دارید. توناژ پوست خود را با روشهای بالا بدست آورید تا رنگ موی متناسب با رنگ پوست خود را انتخاب کنید.

تشخیص-ته-رنگ-پوست

انتخاب برای توناژ پوست تیره

انتخاب-رنگ-مو-برای-پوست-تیره

1- روی انتخاب رنگ های مکمل برای پوست خود تمرکز کنید.

این بدان معناست که رنگ موهایی که انتخاب می کنید باید مخالف رنگ پوست شما روی یک توناژ رنگ باشد تا اطمینان حاصل شود که چهره شما متناسب با رنگ انتخابی خوب به نظر برسد.

به عنوان مثال ، اگر پوست طلایی دارید ، یک بلوند عاجی یا خاکستری یا قهوه ای موکا برای شنا عالیست. اگر پوست سرد دارید ، یک قرمز مسی ، بلوند طلایی یا قهوه ای مایل به عسلی به نظر می رسد. اگر رنگ پوست خنثی دارید ، در توناژ رنگ تیره مانند چوب ماهون بهترین حالت را خواهید داشت.

2- هر نوع رنگ گرم را متعادل کنید.

اگر ته رنگی گرم دارید ، رنگ مویی را انتخاب کنید که سایه های شاه بلوط یا دارچین داشته باشد. این به شما کمک می کند تا هر یک از توناژ رنگ های زرد یا گرم پوست را متعادل کنید.

اگر ته رنگی گرم و طلایی دارید و رنگ روشن تری از پوست تیره دارید ، واقعاً می توانید بیشتر رنگ موها را انتخاب کنید ، از قهوه ای روشن یا قرمز و بور. نکات برجسته ای که حاوی پایه قرمز هستند می توانند به توناژ رنگ های طلایی کمک کنند.

رنگ-مو-متناسب-با-چهره

3- هر نوع رنگ پوست سرد را به سمت رنگ گرم تر ببرید.

 اگر توناژ رنگی خوبی دارید ، رنگ مویی با برخی از هایلایت های گرم انتخاب کنید تا موهای شما روشن شود. شما می خواهید سایه ای گرمتر در موهایتان ایجاد کند ، مخصوصاً اگر از قبل قهوه ای تیره یا سیاه باشد.

انتخاب برای تیرگی های پوست کم رنگ یا متوسط

انتخاب-رنگ-مو-برای-پوست-روشن

1- سایه رنگی را انتخاب کنید که مخالف رنگ پوست شما روی یک توماژ رنگی باشد.

 نگاه کردن به یک رگال رنگ می تواند به شما کمک کند تا رنگهای مختلف مو را جدا کنید و یکی را انتخاب کنید که به نظر شما خوب می آید.

به عنوان مثال ، اگر پوستی سرد و کمرنگ دارید ، رنگ های گرم مانند قهوه ای طلایی و قرمز مسی را انتخاب کنید. اگر پوست برنزه ای دارید ، رنگ های سردتر از مو مانند قهوه ای ، خاکستری و مو بور را انتخاب کنید.

2- یک پایه غنی و عمیق برای رنگ موهای خود انتخاب کنید.

 اگر ته رنگ گرم با زرد دارید ، رنگ مویی را انتخاب کنید که مانند شاه بلوط ، قهوه ای طلایی تیره ، بلوط و چوب ماهون به سمت آن متمایل باشد. سپس با استفاده از یک پایه قرمز مانند دارچین یا مس هایلایت کنید. اگر پایه بلوند یا هایلایت های بلوند را انتخاب کنید ، ممکن است در نهایت زیر رنگ زرد خود را بیش از حد برجسته کنید.

انتخاب-رنگ-مو-متناسب-با-رنگ-پوست-متوسط
انتخاب-رنگ-مو

3- یک پایه رنگی قوی برای موهای خود انتخاب کنید.

 اگر پوستی با تون های سرد با ته رنگ صورتی یا آبی دارید ، به دنبال پایه ای قوی قهوه ای ، قرمز یا بلوند باشید. سپس هایلایت های که ظاهری گندمی یا عسلی دارند ، انتخاب کنید. این به شما کمک می کند تا ته رنگهای جالب توجه شما را در تضاد قرار دهد.

رنگ موهای بورگوندی ، گیلاس یا گارنت را برای پوست تیره با ته رنگهای سرد انتخاب کنید. می توانید از اینها به عنوان رنگ پایه یا رنگ برجسته استفاده کنید. رنگ های قرمز خنک در این رنگ مو حالت یکنواختی به پوست شما می بخشد.

انتخاب رنگ مو برای پوست زیتونی

1- رنگ موی گرم تری انتخاب کنید

 اگر پوست زیتونی با ته رنگ گرم یا زرد دارید ، برای پایه خود یک رنگ طلایی انتخاب کنید. به عنوان مثال ، رنگ بلوند عسلی ، بلوطی ، شاه بلوطی یا موکا را انتخاب کنید. اگر هایلایت انجام می دهید ، یک رنگ قرمز گرم را امتحان کنید تا واقعا گرمای رنگ پوست شما را نشان دهد.

انتخاب-رنگ-مو-برای-پوست-زیتونی
انتخاب-رنگ-مو-برای-رنگ-پوست-زیتونی-تیره

2- یک رنگ موی سرد انتخاب کنید.

اگر پوست زیتونی با ته رنگ سرد دارید ، همانطور که بیشتر افراد پوست زیتونی دارند ، رنگ مویی را انتخاب کنید که این رنگ های سرد را هایلایت کند. به عنوان مثال ، خاکستری ، پلاتین ، مسی ، قرمز یا بنفش را انتخاب کنید.

اگر پوستی زیتونی تیره با ته رنگ سرد دارید ، از انتخاب یک رنگ بلوند خاکستری روشن یا چیزی مشابه که کاملاً تضاد داشته باشد ، خودداری کنید.

3- چشمان خود را برجسته کنید.

 اگر رنگ چشم گرم مانند فندقی ، قهوه ای یا سبز دارید ، انتخاب رنگی را که چشم شما را برجسته کند در نظر بگیرید. به عنوان مثال ، اگر چشم های فندقی شما دارای رگه های رنگی قرمز است ، برای برجسته کردن چشمان خود رنگ مویی را انتخاب کنید که دارای رنگ قرمز باشد.

برجسته-کردن-چشم-با-رنگ-مو

سالن زیبایی آرزو براتی با سالها تجربه در زمینه رنگ مو و با به کارگیری نیروهای متخصص بر پایه تکنولوژی و علم روز دنیا ، بهترین مشاوره در انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست و چهره را می تواند به شما ارائه دهد. این مجموعه در شمال شهر تهران، در خیابان شریعتی آماده ارائه خدمات در زمینه های مختلف ارایشی و زیبایی می باشد. هدف ما نهایت رضایت مشتریان می باشد. 

امتیاز ما
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 5]

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *